Op de grens van Amerika en Canada

Dinsdagochtend zijn we naar Big Sky RV gegaan om het lek in ons dakkie te laten maken. Gelukkig konden we direct terecht en waren we met een uur of 2 weer onderweg. die 2 uur hebben we trouwens goed besteedt; er waren genoeg campers en caravans te koop en een aantal hebben we ook van binnen gekeken, het is allemaal echt veel luxer en groter dan bij ons hoor!

Afijn, we zijn dinsdag van Bozeman via Helena naar een campinkje bij het Salmon lake gereden. Deze camping midden in het bos kostte maar liefst 15 dollar, douches inclusief…. en nog heel mooi gelegen in het bos aan het Salmon Lake ook.

Om bij Salmon Lake te komen zijn we dwars door Montana gereden en kan niet anders zeggen dan dat het een prachtige provincie is! Heel veel verschillende landschappen en ontzettend vriendelijke mensen. Zo kun je rustig een half uur met een totaal onbekende meneer staan praten bij de camper garage, helemaal goed.

Woensdagochtend wederom op tijd opgestaan om het laatste park van de VS te bezoeken; Glacier NP. We hadden al gehoord dat we met onze RV niet de Going-to-the-Sun weg konden doen aangezien ie gewoon te groot is. Helaas rijden de shuttle-bussen in deze tijd van het jaar nog niet dus we hebben uiteindelijk niet veel Glaciers gezien. We zijn van de west ingang via de zuidelijke route naar de oost-ingang gereden waar we eigenlijk ook niet veel gletsjers zouden gaan zien. Dus daar zijn we voorbij gereden; op naar Canada!! De grensovergang die we genomen hebben ligt in het Glacier NP,  aan de andere  kant van de grens sta je dan ineens in het Waterton Np alwaar we een kampeerplaats hebben opgezocht. We staan nu dus in het plaatsje Waterton in Waterton-Glacier NP. De douanier was overigens zo relaxed dat ie ons met US en Canadese vlag op  de foto heeft gezet.

Ons plan was gisteren om 1 nacht te blijven en vandaag meteen weer door te rijden, deze keer naar Banff maar toen we de camping zagen hebben we spontaan besloten om een nacht extra te blijven. De camping ligt hier midden in de bergen aan het Middle Waterton lake en een mooiere plek kun je je bijna niet voorstellen. De camping is bovendien vergeven van de Columbian ground Squirrel en Mule deer (en daardoor ook van uitwerpselen maar dat drukt de pret geenszins!).

Vanochtend hebben we een wandeling gemaakt naar Bertha Falls en daarna wilden we doorlopen naar Lake Bertha. Dat laatste is helaas niet gelukt vanwege behoorlijk wat sneeuwvelden vlak voor onze eindbestemming. Desalniettemin hebben we zo’n 500 meter gestegen en iets meer als 10 kilometer gewandeld, helemaal fijn! Vanmiddag zijn we richting Red Rock Canyon gereden waar we nog een klein stukje langs de canyon hebben gewandeld en naderhand met onze voetjes in de ijskoude bergstroom hebben gestaan. Terugrijdend richting camping kwamen we langs een bosje met daarin moeder bruine beer en 2 kleintjes! Wat een geluk! Nu nog even relaxen op de camping, genieten van het uitzicht en de zon. We zijn overigens gisteravond uit geweest eten. We hebben fsh and chips gehad (Canadian Style; less fat!) en daarbij de canadese lokale biertje uitgeprobeerd die eigenlijk allemaal goed smaakten.

Kortom hebben Genieten iedere dag van onze Reis door de States en Canada!