Pat met een blad boven z'n hoofd tegen de zon

Gisteren een busritje gemaakt van Liberia naar Santa Elena, waar we dus nu zitten. Santa Elena ligt tegen het Nationaal Park Monteverde aan. Dit is een zogenaamd cloudforest, dit ligt een groot deel van de tijd dus in de wolken en er is een gemiddelde neerslag van 3000mm. Op sommige plaatsen zelf het dubbele. Gister zijn we hier rond de middag aangekomen en we hebben meteen een fijn hotelletje gevonden. Met balkon en een vrolijke kerstmis achtige inrichting. Er hangt zelfs een gebreide sok op de deur van de wc! Fantastic!!

We hadden dus nog een dikke middag om meteen maar leuke dingen te gaan ondernemen. We zijn begonnen met de butterfly garden. Deze was een aanbeveling in de Lonley Planet. Inderdaad dat klopte, het was een zeer interessante tuin, met volledige uitleg van een aardige amerikaanse insekten onderzoekster. Ze hadden er niet alleen vlinders maar ook mooie Tarantula's, rrrrrr, en andere insecten. Sommige wat angstaanjagender als andere.

VlinderIn de vlindertuin heeft de mevrouw een aantal mooie vlinders aangewezen en mochten we een vlinder vrijlaten die ze s ochtends in haar eigen tuin had gevangen.

Daarna zijn we naar het hoogtepunt van onze reis gelopen. The Sky Tram!!! Een saaie over the top geprijsde Efteling attractie! Verder zeg ik hier niks meer over, we waren zo onder de indruk dat we ons ervoor schaamden dat er we er uberhaupt in waren geweest....

'S Avonds lekker gegeten en vanochtend uitgeslapen tot 6.30 uur, een nieuw record.
Met de taxi naar het NP Montverde gegaan en daar een wandeling gemaakt.
Helaas weinig diertjes gezien maar des te meer mooie bomen met mos, bromelia's en heel veelKolibri vocht... Ook onze eerste echte regen meegemaakt en blij met onze charmante poncho's die ons inderdaad droog hebben gehouden (zweet niet meegerekend).

Helaas was het wel erg cloudy, de naam zegt het al, en dus geen uitzicht op verschillende uitzichtpunten. Bij de ingang van het park was een colobri voederplaats waar een heel aantal colobri's voorbij zoefden. Echt hele leuke diertjes! Ze zijn supersnel en dus is het moeilijk om foto's van te maken. Natuurlijk hebben we dat wel geprobeerd en een resultaat zien jullie daarvan bij dit verhaaltje staan.

KikkerVanmiddag hebben we een frog farm bezocht waar ze onderzoek doen naar kikkers en padden en proberen uitstervende soorten te beschermen en voort te laten bestaan. We hebben hier een aantal van de kleurrijkste kikkers in de wereld gezien, erg leuk natuurlijk.

En nu dus weer hier in het internet cafe. Het plan... morgen nog hier blijven en wandelen dan zondag naar San jose en een auto huren om de laatste paar dagen zoveel mogelijk nog te kunnen zien zonder afhankelijk te zijn van de bussen.