Syl en mini mouse

Dag 50 t/m 53. Na alle opwinding over de raket lancering die we zagen verheugen we ons nog meer op ons bezoek aan Kennedy Space Center. Het Space center is bij de camping om de hoek en we staan om 10 uur voor de deur. Vanaf de parkeerplaats zie je de raketten die in de rocket garden (raketten tuin) staan al boven de gebouwen uittorenen, dat belooft veel goeds. Het weer belooft echter weinig goed. Het is zeker niet koud maar als we net binnen zijn wordt er een mededeling gedaan over het slechte weer dat binnen minuten zal losbarsten. Regen, onweer en bliksem…. het is in ieder geval een goed idee om

naar binnen te gaan. Ook word afgeraden om naar de rockte garden te gaan! We  besluiten eerst de 3D-film over de ISS te gaan bekijken. Er is vanaf het eerste begin van het bouwen van de ISS gefilmd dus we zien het ruimteschip echt opgebouwd worden. Is wel erg interessant. Als we na de film buiten komen is het inderdaad zeiknat maar regent het niet meer. We lopen naar de tourbus waarmee je een uitstapje maakt naar het terrein van NASA en de plek waar ze een echte raket tentoon hebben gesteld.

Voordat we daar aankomen rijden we langs een gebouw waar de spaceshuttles in elkaar werden gezet. Dit gebouw heeft roldeuren die 6 voetbalden hoog zijn. Dit is overigens niet iets wat je brein registreert als je langs het gebouw rijdt. Ja, het is groot en ja, de spaceshuttle moet er rechtop in staan (incl. de brandstoftank) maar dan nog snap je het eigenlijk niet. De chauffeur wijst een deurtje aan waar medewerkers doorheen kunnen. Dit deurtje is een soort muizenhol vergeleken met de hangaar deuren. Intrigerend hoe het brein werkt. Maar goed daar rijden we langs en omdat het terrein van NASA voor 95% natuur gebied is zien we onderweg nog wat alligators, schildpadden en diverse soorten reigers.

Als we het Atlas V gebouw binnengaan krijgen we eerst een demonstratie van de lancering van de Atlas V raket. En wel op de lokatie waar deze in 1968 met de Apollo 8 is gelanceerd. Inclusief alle instrumenten die toen werden bemand. Het aftellen begint en het gebouw staat letterlijk te schudden incl. klapperende ruiten, heel reëel en mooi om mee te maken. De Saturn V raket was (en is?) dan ook een van de krachtigste machines ooit. We zien dus een enorme raket uitgestald staan, nouja eigenlijk aan het plafond hangen. Het is een Saturn V raket waarmee de apollo's werden gelanceerd. We zien nog een film over de Apollo vluchten die uiteindelijk bij Apollo 11 Neil Armstrong op de maan zette en raken een echte maansteen aan. Op de terugweg naar het Kennedy Space Center rijden we langs een nest van een zee-arend dat maar liefst 350 kilo weegt. Ook deze vogels maken het in Amerika groter! Na de lunch gaan we in een attractie die het opstijgen van de spaceshuttle simuleert, dat is heel veel heen en weer geschud en als we tussen de regendruppels door door de rocket garden lopen besluiten we dat we ook de andere 3D-film over de Hubble telescoop nog gaan zien. Daarna is het tijd om weg te gaan, het park sluit en alle informatie over ruimtereizen moet verwerkt worden.

Donderdagochtend verlaten we deze bijzondere camping weer, de camping blijkt zelfs koelkast magneet waardig te zijn en deze eer heeft nog geen andere camping ooit gehad! De rit van vandaag is niet zo lang, we rijden naar Orlando. Syl heeft besloten dat ze voor weinig nog een paar Adidas schoenen wil dus we rijden langs een mega outlet en sjouwen daar een tijdje rond. De Adidas schoenen worden gekocht, alle andere kleding die gepast wordt wordt keurig weer terug in het rek gehangen. We krijgen nu al niet meer alles ingepakt laat staan als we nog meer kopen! De camping die we voor 2 nachten geboekt hebben blijkt langs een drukke weg te liggen maar daar hoor je niks van dankzij bomen en een rij mooie appartementen. De rest van de middag doen we het rustig aan en verheugen ons op het bezoek dat we morgen gaan brengen aan Disney World! Voor Pat is dit de laatste in de rij, hij heeft ze nu allemaal bezocht. LA, Tokyo, Parijs, Hong Kong en nu dus Orlando. Eind 2015 wordt Disney in Shanghai geopend…..

Eniwee, vrijdag is het zo ver! Op tijd rijden we naar Disney World, dat 10 kilometer van de camping is. De eerste parkeerplaats is al vol…. en we worden keurig naar de volgende geleid alwaar we onze camper vooraan in de rij kunnen parkeren. We lopen langs de loketten voor de kaartjes, deze stop hoeven we niet te maken aangezien we gisteren bij de outlet in de Disney winkel onze kaartjes hebben gekocht, en gaan direct door naar de boot. De ingang van het park ligt aan de overkant van een meer en je kunt er komen door een boot te nemen of de Monorail. Wij kiezen dus het eerste en zijn al gauw aan de overkant. De tas wordt gecontroleerd en dan staan we the happiest place in the world!

Het eerste is zoals altijd Main Street, de keurige straat met de vele winkeltjes. Deze is anders dan in de andere parken. Wat groter en authentieker. Waarschijnlijk staan deze gebouwen er al sinds 1971. Het kasteel van Cinderella is enorm en meteen zichtbaar als we Main Street op stappen. We laten ons even op de foto zetten voor het kasteel door een medetoerist en lopen verder 1 van de thema's in. Zonder lange wachttijd kunnen we Splash Mountain in, een wildwater baan met een steile afdeling en natuurlijk veel gespetter. Ook Big Thunder Mountain wat er vrijwel naast ligt kunnen we zonder al te lang wachten beleven.

Wat niet mag ontbreken tijdens een bezoek aan 1 van de Disney parken is 'ti's a small world'. Deze kinderachtig aandoende attractie is misschien wel onze favoriet. Tijdens een sullige boottocht kom je langs nog sulligere poppetjes die allerlei landen uitbeelden. Met het is zo vrolijk dat we er graag ingaan en er helemaal in op gaan. Tijdens de boottocht zijn we luidkeels aan het raden welk land word uitgebeeld. We eten wat, zitten wat, lopen wat en kijken vooral weer graag naar andere mensen. Zo 'happy' is deze plek niet valt ons op. Er word behoorlijk wat af geruzied, vooral door ouders natuurlijk, have fun guys. Space Mountain, Peter Pan, Pirates of the Caribien, The Haunted House, Monsters Inc. en nog wat gave 'rides', van alles doen we. Maar dan… regent het, en niet zo'n beetje ook, een echte tropische bui, dat was niet voorspeld. We kijken even op buienradar en zien dat het zo blijft. We zijn zeiknat en vinden het welletjes zo. We nemen de monorail terug naar onze camper en rijden weer terg naar de camping. We hebben toch 10 uur doorgebracht in het park, lang genoeg toch. 's avonds eten we een steak bij een restaurant in de buurt en gaan lekker slapen met het liedje 'It's a small world after all' in onze achterhoofden.