De plaats Lillooet ligt in een vreemd eigen microklimaat. Het is er droog, bijna zoals in een woestijn. Op woensdag willen we ’s ochtends wat wandelingetjes doen aangezien er nogal wat wild zou zitten in de omgeving. We zoeken een half uur naar het begin van de wandelingen maar kunnen het niet vinden, we besluiten dan ook om maar gewoon verder te rijden We gaan naar Hell’s Gate in de Fraser Valley. We rijden door een vrije smalle vallei en de weg kronkelt tegen de berghelling omhoog en weer omlaag en weer omhoog.

Lees meer: Wells Grey provincial park

Jan en Jose in Lillooet

Ach wat gaat de tijd snel…. Het is alweer dinsdag 5 juni… En we zijn vrijdag opgehouden met typen dus er is nog wat bij te werken… Zaterdagochtend worden we wakker in een grijze wereld in Powell River. We hadden bedacht om naar het museum te gaan van de First Nations maar dat blijkt pas om 10.00 uur open te gaan en aangezien we geen zin hebben om te wachten rijden we richting de boot. We rijden over de Sunshine route en zien zee, bergen, bomen en nog meer zee en eilandjes.

Lees meer: Richting de Rockies

De imposante staart van een bultrug

Op woensdag besluiten om de westkust van Vancouver Island alweer te verlaten. Het eiland heeft niet heel veel wegen, dus we moeten dezelfde weg terug als die we gekomen zijn. Onderweg stoppen we kort in Coombs om een foto te maken van de rodeo grounds waar we tijdens een eerder bezoek tijdens de rodeo zijn geweest, het ziet er ook zonder mensen nog herkenbaar uit. In Cathedral Cove stappen we uit om een wandeling te maken tussen een groep reusachtige bomen. De grootste is zo’n 65 meter hoog en 9 meter in omtrek, het zijn douglas sparren.

Lees meer: Wildlife spotten

Ucluelet, Vancouver Island

Het lijkt erop dat we al in een dagelijks ritme aan het komen zijn want vandaag, zondag, zijn we pas om 8 uur wakker. Die tijd is wat handiger dan dat hele vroege wakker worden. We handelen ons ochtend ritueel af en rijden met de camper noordwaarts. De weg voert onze langs een mooie baai waar langs nog mooiere huizen staan en nemen meteen een stuk van de Pacific Marine Circle Tour mee. Deze weg voert vooral langs afgelegen en verlaten stranden. Er zitten heel wat krappe bochten in de weg, maar Syl loodst de camper er met gemak doorheen.

Lees meer: Vancouver Island

De Skyline van Vancouver

Het is weer zover, bijna 6 maanden nadat we uit Nieuw Zeeland zijn teruggekomen mogen we weer op reis. Deze keer gaan we voor 4,5 weken weg. Eerst 3 weken Canada met Syl dr ouders in een dikke camper en daarna nog 1,5 week met een Dodge Charger door de staten Washington en Oregon crossen. Voor de weken Canada hebben we losjes een route bedacht die Vancouver, Vancouver Island, de sunshine coast en vervolgens de grote Nationale Parken van Canada aandoet.En dat alles met een campert van 30 foot oftewel bijna 10 meter. Maar we zullen bij het begin beginnen.